Pálmaolaj és a szív egészsége


A zsír energiát biztosít a szervezet számára, segíti a zsírban oldódó vitaminok felszívódását, hasznosulását is.

pálmaolaj és a szív egészsége

Nem mindegy azonban, hogy milyen típusú zsiradékot, és milyen mennyiségben fogyasztunk. Így, ha túl sokat eszünk belőle, az könnyen vezethet elhízáshoz. A zsírokat alkotó zsírsavaknak jellemzően két fajtáját különböztetjük meg.

pálmaolaj és a szív egészsége

Telítetlen zsírsavak A többszörösen telítetlen változatok segítik a normál koleszterinszint fenntartását, a szívműködést, támogatják az agyműködést és a látást.

Miben találhatók?

pálmaolaj és a szív egészsége

Azonban érdemes szem előtt tartani, hogy kalóriatartartalom szempontjából nincs közöttük különbség. Mit kell tudni a transzzsírsavakról?

Vegán táplálkozás és életmód

Ezeknek a — szerkezetileg telítetlen — zsírsavaknak két forrása van. Természetes transzzsírsavak: kis mennyiségben találhatók az állati eredetű élelmiszerekben. Nem ártalmasak az egészségre.

pálmaolaj és a szív egészsége

Ipari eredetű transzzsírsavak: az élelmiszergyártás során keletkeznek, növényi olajok keményítése hidrogénezés során, és bizonyítottan hozzájárulnak a szív- és érrendszeri betegségek kialakulásához. Így mára minimálisra csökkent azoknak a száma, melyek a megengedett mennyiségnél többet tartalmaznak.

Korábban jellemzően magas transzzsírsav-tartalommal rendelkeztek: a margarinok, a töltelékes termékek pl.

pálmaolaj és a szív egészsége

Zsírbevitelre vonatkozó ajánlás Tejből, tejtermékekből, húsokból, húskészítményekből válassza az alacsonyabb zsírtartalmúakat. Ételeit készítse a lehető legkevesebb zsiradékkal. Ételkészítéskor használjon telítetlen zsírsavakban gazdag olajokat változatosan, és kerülje az állati zsírok, a szalonna, a telített zsírokban gazdag pálma- és kókuszolaj használatát. Figyeljen rá, hogy ételkészítés során ne hevítse túl a zsiradékokat, mert rákkeltő anyagok keletkezhetnek bennük.

Az akkumulátorok és az elemek nehézfémeket és mérgező vegyületeket tartalmaznak, például A természetes előfordulású ásványt a as évekig széles körben használták Amikor a hulladékot jól azonosítható anyagokra szedik szét, és a hulladék A hulladék hierarchia legalacsonyabb foka.

Csak alkalmanként, kis mennyiségben fogyassza az alábbiakat: bő olajban sült ételek pl. További cikkek az időskori táplálkozásról, itt.

Kardiológia 38 évesen szívinfarktusom volt, ezután úgy döntöttem, hogy változtatok az étrendemen Vigyázni szerettem volna a szívemre, és egészségesebben akartam élni.