Legjobb gyakorlat a szív egészségének javítására


legjobb gyakorlat a szív egészségének javítására

EUROPA PRESS - Az aerob és az ellenálló testmozgás kombinációja hozzájárul a túlsúlyos emberek szív- és érrendszeri egészségének javításához - derül ki a madridi Politechnikai Egyetem UPM Fizikai aktivitás és sporttudományok karának Egészségügyi és emberi teljesítmény tanszékének kutatócsoportja által készített tanulmányból.

Másrészt az ellenállási edzés növeli az izomtömeget, amelynek növelnie kell az aerob kapacitást" - jegyezte meg az UPM kutatója és a A testedzés-élettani laboratórium kutatócsoportja, Ana Belén Peinado.

legjobb gyakorlat a szív egészségének javítására

Emiatt nem lenne "ésszerűtlen azt gondolni, hogy mindkét testmozgás kombinációja lehet a legjobb megoldás a szív- és érrendszeri egészség javítására" - jelentette ki Peinado. Jelenleg a maximális vagy csúcs oxigénfogyasztás az egyik legjobb elem, amely létezik "a szív- és érrendszeri betegségek előrejelzésére, és a leggyakrabban használt változó a szív- és érrendszeri fitnesz mérésére".

legjobb gyakorlat a szív egészségének javítására

Különösen egy friss kutatás utal arra, hogy "a kardiovaszkuláris fitnesz javítása csökkentheti az elhízással járó kockázatokat. Az eredmények azonban nem meggyőzőek arról, hogy melyik módszerrel lehetne a legjobb eredményt elérni túlsúlyos embereknél" - tárta fel a szakember. Így annak megállapítása céljából, hogy a testmozgás milyen típusú a leghatékonyabb a szív- és érrendszeri egészség javításában, a kutatók elemezték azokat az eredményeket, amelyeket túlsúlyos és elhízott emberek végeztek aerob, teherhordó és kombinált edzéssel.

legjobb gyakorlat a szív egészségének javítására

Az elemzés után kiderült, hogy "mindegyiküknek a kalóriakorlátozással együtt sikerült javítani a túlsúlyos és elhízott férfiak, valamint a túlsúlyos nők szív- és érrendszeri erőnlétét". Az eredmények azt mutatják, hogy az aerob edzés a tartalék pulzus 50 és 60 százaléka között, valamint a nagy izomcsoportok terhelésével végzett edzés, a maximum 15 ismétlés 50 százaléka vagy 60 százaléka között, vagy mindkettő kombinációja, hetente háromszor, és egy körben, lehet a leghatékonyabb módszer a megfelelő kardiorespirációs adaptációk kiváltására túlsúlyos és elhízott embereknél.

legjobb gyakorlat a szív egészségének javítására

A tanulmány differenciált adatokat emelt ki az elhízott nők esetében, egy olyan csoport esetében, amelynél az azonos gyakoriságú edzés nem elegendő az eredmények eléréséhez.