Alvás szív egészsége tanulmányi szokások kérdőív


Megosztom a cikket!

Lampért Zsófia Central Médiacsoport Zrt. A legtöbb ember csak álmodhat arról, hogy nyolc órát aludhat éjszaka, ráadásul rendszeresen. Ám nem a keserűség és irigység mondatja, hanem a tudomány legújabb álláspontja is az, hogy valójában nincs is szükség erre.

alvás szív egészsége tanulmányi szokások kérdőív

Sőt, káros. Ez az éjszakai áldott állapot a legtöbb ember számára elérhetetlen álom, a legtöbben biztosan bámulják hosszabb-rövidebb ideig az ébresztőóra kijelzőjét, és várják a reggelt.

  1. Szolpadein magas vérnyomás esetén
  2. Alváshalogatás Egy ok, amiért állandóan fáradt vagy: az alváshalogatás Még egy rész a sorozatunkból, csak egy kis facebookozás.

A járvány a felmérések szerint sokat rontott az alváshelyzeten, a Southampton Egyetem kutatóinak vizsgálata szerint hatból négy ember tapasztalt vagy tapasztal inszomniás periódusokat időnként. Szerencsés tehát az az ember, aki nem érzi úgy, hogy elbírna még néhány óra alvást éjszakánként.

Ugyanakkor egy friss amerikai kutatás arra az eredményre jutott, hogy a bűvös szám, a nyolc órányi alvás, nem is olyan jó az egészségünkneksőt.

Mennyi alvás elegendő?

A tanulmányból az derült ki, hogy ha valaki nyolc órát vagy többet alszik, azzal növeli az Alzheimer-kór kialakulásának esélyét. A Washingtoni Egyetem Alváskutató Központjának munkatársai idősebb embert vontak be a vizsgálatba, monitorozták alvási szokásaikat és mintázatukat, emellett a figyelemre és a szellemi képességekre vonatkozó teszteket töltettek ki velük. Arra jutottak a tudósok az adatok összegzése után, hogy akik 7,5 óránál többet aludtak, azoknál nagyobb volt az agyfunkciók romlásának valószínűsége, ami az Alzheimer-kór egyik klasszikus tünete.

Brendan Lucy, a tanulmány vezető szerzője. Ám az is lehetséges, hogy a korai demencia okozza az alapvető változásokat abban, ahogy alszunk.

Alváshalogatás

Lehetséges túl sokat aludni? A közmegegyezés úgy tartotta — egészen a legfrissebb tanulmányok eredményéig —, hogy legalább nyolc óra alvás kell ahhoz, hogy egészségesek legyünk.

Amerikai kutatók közelebb kerültek annak megfejtéséhez, hogy miként hat az egészségre egy jó éjszakai alvás.

A kutatás több száz olyan tanulmány eredményeit összegezte, melyek a szívbetegséggel, diabétesszel és mentális problémákkal küzdők nehézségeit követték. Ezekből az rajzolódott ki, hogy akik óra közötti alvásmennyiséget mutathattak fel éjszakánként, azoknál általában kisebb eséllyel akalultak ki később krónikus betegségek. A képlet azonban nem ennyire egyszerű. A szükséges alvásmennyiség a korral változik.

30 módszer a szíved megerősítésére

Ennek az okát egyelőre nem tudják. A Warwick Egyetem és a Nápolyi Egyetem kutatói egy átfogó vizsgálatban 1,4 millió felnőtt alvási szokásait követték nyomon, ebből kiderült, hogy a hat órányi vagy annál kevesebb alvás 12 százalékkal növelte a korai halálozás kockázatát.

alvás szív egészsége tanulmányi szokások kérdőív

Tehát a túl kevés sem jó. Szakértők szerint ez a 8 dolog kell a gyors elalváshoz Felveszed a pizsamát, befekszel a pihe-puha ágyneműk közé, lekapcsolod a villanyt, majd — alvás helyett többórás forgolódás, bosszankodás következik. Szakértők szerint a gyors elalvásra lehet edzeni.

Alvási apnoe

Ugyanez a kutatócsapat derítette ki azt is, hogy a kilenc órányi vagy annál több alvás 30 százalékkal növeli a halálozás esélyét, valószínűleg azért, mert az aluszékonyság hátterében más egészségügyi problémák húzódnak meg. Érdekes módon a kutatás arra a következtetésre jutott, hogy miközben a kevés alvás a halál oka lehet, a hosszú alvás inkább más, potenciálisan halált okozó állapotok tünete lehet.

alvás szív egészsége tanulmányi szokások kérdőív

Az arany középút Ha a washingtoni tudósok vizsgálatát közelebbről is megnézzük, láthatjuk, hogy a közepes mennyiségű 5,5 óra alvás a legjobb: aki ennyit aludt, annál nem mutatkoztak a szellemi hanyatlás jelei. David Holzman, a kutatás társszerzője.

25 „rossz” szokás, amelyek valójában jók az Ön számára

Az alvás minőségét azonban sokkal nehezebb mérni, mint a mennyiségét. A két legegzaktabb kritériuma, mely könnyen megfigyelhető, az, hogy mennyi alvás szív egészsége tanulmányi szokások kérdőív alatt alszunk el és hányszor ébredünk meg az éjszaka folyamán. Ez azért van, mert sokkal pihentetőbb és frissítőbb az alvás, ha belekerülünk az alvás harmadik, REM-fázisába.

Ehhez azonban át kell lendülnünk az első két lépésen. Például vannak, akik kevés alvásgénnel születnek, míg mások hétalvók.

alvás szív egészsége tanulmányi szokások kérdőív

Ha valaki friss és energikus hat óra alvással is, valószínűleg neki elég ennyi, másnak viszont ez nagyon kevés lehet.